donderdag 3 september 2015

Een foto met een verhaal...

Al 7,5 jaar werk ik als huishoudelijke hulp en ben al bij veel mensen over de vloer geweest, soms kort, soms langer.

Als 7 jaar kom ik bij 1 client en in die 7 jaar is zij een stukje van mijn leven geworden en ik van haar... De uren die we samen gesprekken hadden met wat er die week speelde zijn ontelbaar. Een luistert oor, feedback, en begrip elke week weer.

En dan..
Boven de 70 jaar zijn en dan besluiten dat je toch een laptop wilt... Het spannend vinden. Als het nodig was hielp ik even met de laptop om iets te snappen..

Begin dit jaar werd er gekort in de uren meer dan de helft ging eraf. Want de overheid/gemeente vind dat alleen een aantal ruimtes in huis leefbaar hoeft te zijn.. Veel tijd voor dingen in huis is er niet meer laat staan even een praatje..

Sinds kort heeft mevrouw internet heel spannend natuurlijk weer.. En heel veel ontdekken. Vandaag kwam de vraag hoe het ook al weer moest om een mail te sturen met een foto, tuurlijk maak ik daar tijd voor, zelfs mijn eigen vrije tijd.

Vanavond kreeg ik een mailtje met foto het was gelukt!!!! Trots!!!

Ook dit hoort bij mij werk ook al denkt de overheid/gemeente daar anders over.. Het is jammer dat zulke dingen bij veel clienten nu verloren gaan...

Heb nu al weer zin om volgende week te gaan..... <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten